úterý 27. září 2011

Ohlasy 2- Vit Bardon

S ohlasy na Coosu se teď nějak roztrhnul pytel... tady další od Víta Bardona

Je tomu už nějaký týden kdy jsem se prvně seznámil s kajakem co by letáčkem v ruce.
Koukal jsem na to velmi s nadhledem, s šibalským úsměvem a v duchu si říkal jaký vůl
by jezdil na kajaku na ryby... Po 30 vteřinovém prohlédnutí letáčku a přečtení bližších informací
se můj názor rapidně změnil a po shlédnutí obrázků, videjí jsem se rozhodl že tuhle vychytávku
nutně potřebuji. Dlouhou dobu jsem přemýšlel o pramici či laminátové loďce.
Dlouho jsem byl na vážkách jaké to bude když pojedu na ryby sám. Kde si půjčím vozejk?
Nebo dostanu loď na střechu auta? Dokážu to sundat sám bez problémů? Když nechám loďku u vody,
bude tam vůbec když se vrátím? Mnoho a mnoho dalších otázek jsem si furt pokládal a na všechny odpovědi
 mi odpoveděl letáček od Honzy, později bližší informace od něj po mobilu a konečně mé první svezení na kajaku (kajaky na malém rybníku). Kajak mi na moje dotazy plně odpověděl a já si jen libuji jaká to je paráda mít krásný pohodlný kajak který můžu kdykoliv hodit na střechu auta a jet bez omezení na jakýkoliv revír.
Specifikace kajaku jste si určitě přečetli na stránkách, tak tím Vás zatěžovat nebudu a začnu psát malý článek
o tom jak si zachytám z kajaku na splávek. Od hodně lídí jsem slyšel, že  se dá s kajaku pouze vláčet, ale ti
co si to myslí jsou na omylu. Přiznávám, že jsem hlavně vláčkař, ale když není čas vytáhnu kajak a skočím si na jeden malý revír blízko mého domova.

Použivám klasickou montáž nic zázračného. Průběžný splávek. Gumové zarážky, malý háček. Opravdu jednoduchá montáž. Budu chytat na  pařenej rohlík.
Zaparkuju se na nějakém (ze břehu) nepřístupném místě kam mě zaveze kajak a počkám na záběr. Při projíždce vodou potkávám několik kaprů slunící se na hladině ve větvích. Naprosto o ničem nemají tušení a bez zaleknutí se opalují nadále. Po chvilince začali první záběry přicházet, ale pouze od karasů.






Velikost karasů byla uspokojivá a blížila se velikosti 40cm. Po několika karasech se konečně ukázal pěknější záběr a já hned věděl odkud vítr fouká.
 Krasný kapr  začal bojovat a povozil mě po rybníku než se unavil. Podebráno, vyfoceno a hned puštěno na zpátek. Přemístil jsem se na další část rybníku na nepoplašené místo. Zde také tahám další karasy. Po asi čtyřech karasech zas pěknější jízda. Vzal to opět kapřík sice menší, ale i tak potěšil. Za hodinku a půl jsem si krásně zachytal ukojil svou potřebu a balím domu.





Hážu kajak na střechu auta a zdaluji se od rybníka. Druhý den jsem měl na plánu jet na Labe s přítelkyní a holčičkou. Prvně jsem zkoušel vábničku, sice bez echolotu, ale i tak mě to strašně lákalo. Bohužel aktivita vody byla na bodu mrazu a ryba se ani neukazála natož aby někde zalovila, tak přikládam fotky ze dne a doporučuji ho i rodinám když odjedou třeba jentak na výlet. Určitě musím vyzdvihnout kajak jako supr alternativu na chytání ryb než jakákoli loď a věřím, že ti z Vás co plánují kajak budou víc než spokojeni s jeho koupí. Neváhejte a zkuste si vše sami na testovacích akcích.
Nebudete litovat. Vít Bardon





 

Žádné komentáře:

Okomentovat